در حال بارگذاری
امام جمعه آشخانه:

جوانان از کربلا درس غیرت و دینداری بیاموزند

شماره خبر : 926 - https://asreatrak.ir/short/NjpnG

امام جمعه آشخانه گفت: جامعه انقلابی به‌ویژه جوانان از درس‌های آموزنده کربلا و عاشورای حسینی درس غیرت، عزت و مردانگی و دینداری را بیاموزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک از آشخانه، حجت السلام‌والمسلمین محمدجواد شریعتی‌نژاد امام‌جمعه آشخانه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: جامعه انقلابی به‌ویژه جوانان از درس‌های آموزنده کربلا و عاشورای حسینی درس غیرت و عزت و مردانگی و دینداری را بیاموزند.

وی ادامه داد: زنان و دختران جوان درس عفت و حجاب از زنان کربلا بیاموزند و نیز بر زن و مرد مسلمان لازم است که ادب و حیا را از مکتب حسینی بیاموزند زیرا امروز جامعه اسلامی و دینی ما نیازمند و محتاج این واژگان هستند.

 امام جمعه آشخانه گفت: درس عبادت و بندگی را از تاسوعا باید آموخت که امام ع شب عاشورا را برای عبادت و بندگی خدا قرار دادند که جهان بفهمد قیام و جنگ برای حفظ احکام دین است.

وی تصریح کرد: کربلا نقش عملی امربه‌معروف‌ها و نهی‌ازمنکرها است زیرا جلوه‌های حق در جبهه امام حسین(ع) آشکار گردیده و تمام معیارهای باطل در لشکر مقابل است.

 امام‌جمعه آشخانه گفت: امروز جامعه اسلامی ما نیازمند شناخت معیارهای حق و باطل برای تحقق امربه‌معروف‌ها و دفع منکرها در عرصه زندگی بر مبنای اسلام است.

 ‏وی ادامه داد: طبق فرموده امام زین‌العابدین دو خصوصیتی که باعث شد مردم چشمشان را روی حق ببندند و در جبهه باطل بر علیه امام زمان خود شمشیر بزنند اول بی‌بصیرتی و عدم شناخت جایگاه امامت در زندگی و دوم پر شدن شکم‌ها از حرام بود.

وی افزود: وقتی شکم و شهوت بر انسان غلبه کند انسان کر می‌شود به طوری که حق را نمی‌شنود ولو اینکه آن حق از زبان ولی خدا صادر شود و چشمش کور می‌شود که حق را نمی‌بیند آنگاه بر روی ولی خدا شمشیر می‌کشد و بدن او را زیر سم ستوران لگدمال می‌کند. 

 ‏وی تصریح کرد: باید به خود آئیم که مبادا دنیای پر زرق و برق و اموال حرام دل ما را تاریک و چشم مارا کور و گوش ما را کر کند که در مقابل انقلاب و آرمان‌های شهدا و ولایت فقیه قرار گیریم ، آنگاه در اردوگاه دشمن به نیروهای مومن فحاشی کنیم ، این درس مهمی است که باید نسل امروز از عاشورا بیاموزد. 

وی در خصوص انتخابات گفت: برنده انتخابات مردم ایران هستند، برنده اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری هستند.

 امام جمعه اشخانه ادامه داد: دشمنان انقلاب و بدخواهان ملت ایران جز شکست خوردگان هستند و تمام نیروهای انقلابی و مومن و متدین با کمال امید و اعتماد به فرمان مقام معظم رهبری به راه خود ادامه دهند و هیچگاه مأیوس و ناامید نباشند . 

 ‏وی تصریح کرد: هیچ یک از فرزندان انقلاب نباید دل خوردگی و یاس و ناامیدی را به دشمنان انقلاب و اسلام مخابره کنند. 

 ‏وی تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب خوب می‌دانند که از روز بعد از انتخابات رئیس‌جمهور همه ایرانیان است که باید برای رفع موانع معیشت مردم و تقویت پول کشور و رونق کسب و کار و بازار و قطع دلار از اقتصاد و حمایت از سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری اقدام نمایند و این امور را در اولویت اقدامات کاری خود قرار دهند تا موفق شوند که موفقیت ریاست محترم جمهور موفقیت ملت ایران است.

انتهای خبر/قربانی

انتهای خبر/ص

0 نظر

ارسال نظرات